Dėl „Muzikinėje kaukėje“ atliktos Louiso Armstrongo dainos kūrėjams rekomenduota vengti tam tikrą asmenų grupę galinčio žeisti turinio

Dėl „Muzikinėje kaukėje“ atliktos Louiso Armstrongo dainos kūrėjams rekomenduota vengti tam tikrą...

Žurnalistų etikos inspektorė Gražina Ramanauskaitė-Tiumenevienė nenustatė pažeidimo dėl „Muzikinėje kaukėje“ G.S. atliktos Louiso Armstrongo dainos, kai dėl įtikinamesnio įsikūnijimo be kitų priemonių (aprangos, balso keitimo ir kt.) atlikėjas tamsia spalva nusidažė odą. Tačiau nors pažeidimas ir nebuvo konstatuotas, viešosios informacijos rengėjui ir skleidėjui rekomenduota vengti turinio, galinčio žeisti tam tikrą asmenų grupę. Kūrėjams taip pat rekomenduota atsižvelgti ir į netikslinę laidos auditoriją, kuri šią simboliką gali priimti labai asmeniškai ir suprasti kaip žeidžiančią.
Vertindama televizijos programos siužetą, inspektorė akcentavo tai, kad laidos turinys yra pramoginis, o pasirodymo metu nebuvo siekiama žeminti kitos rasės atstovų – priešingai, informacija buvo pateikta pagarbiai, nekuriant stereotipų rasės pagrindu. Atkreiptas dėmesys, jog pati auditorija programos siužetą vertino neutraliai ir neatpažino blackface veiksmo, kadangi odos dažymo tamsia spalva kontekstas Lietuvos kultūrinėje terpėje neturi nei neigiamų, nei teigiamų sąsajų.
Vakaruose blackface yra tapęs socialinės ir viešosios raiškos tabu, vengtinu reiškiniu.
Blackface pasirodymas JAV bei Vakarų Europoje yra vertinamas itin kontraversiškai. Turinys laikomas kraštutiniu, turinčiu potencialą užgauti imituojamos (afroamerikiečių) rasės asmenį ar jų grupę nepaisant net ir teigiamų intencijų (pvz., jeigu tariamu pasirodymu norima pagerbti imituojamą asmenį). Istoriškai blackface atlikimas turi rasinio stereotipizavimo ištakas. Pirmieji blackface pasirodymai vadinti „Minstrel Show“, jie išpopuliarėjo XIX amžiuje. Tokie pasirodymai juodaodžius asmenis dažnai pateikdavo kaip tingius, kvailus ar impulsyvius, taip, auditorijai net nepastebint, pasyviai, kūrė neigiamą rasės įvaizdį – stereotipą, kuris prisidėjo prie juodaodžių asmenų segregacijos, rasės nelygybės mitologijos, diskriminacijos.